''AkU InI InSaN LeMaH, kErApKaLi MeMbUtuHkAn kErEDhAaNMu, mAnA MuNgKiN uNtUk kU BeRDiRi di AtAs MukA bUmI Ini, mElAiNkAn deNGaN RaHmAn dAn RaHiM Mu'' ~@y@

jangan pandang macam tu~



Kenapa pandang macam tu?
Tak puas hati lagi?

Kamu yang tak nak dengar kata.
Aku dah pesan banyak kali, kenapa susah nak dengar cakap?

Degil!

Sekarang, kamu nak salahkan aku sebab tak ingatkan kamu?

Kamu lupa yang kamu sendiri buat keputusan ni?
Kamu lupa yang kamu sendiri kata nak tanggung risiko?

Jangan sekarang baru kamu nak terngadah.

Aku tahu, sakitkan?

Sebab tu dulu aku suruh kamu fikir betul-betul.
Jangan terlalu 'overdose'.

Aku sakit bila tengok kamu macam ni.
Tapi aku nak ingatkan supaya kamu sentiasa bersyukur.
Jangan mudah letakkan kesalahan di bahu orang lain.
Dah masanya kamu belajar untuk serik.

Aku suruh kamu bersyukur supaya kamu ingat ini semua ujian.
Moga ini bukan bala dariNya.
Berterima kasihlah kerana kamu diingatkanNya melalui dugaan ini.
Jangan keluh kesah lagi.

Kamu jangan lupa, hari tu baru aku beritahu kamu.
Bila ditimpa ujian jangan berkeluh kesah.
Sudah lah kamu sakit, tambah pula tidak redha.
Makin menjadilah sakit kamu tu.

Sebaiknya kamu redha.
Jangan di ulang, jangan di sesal.
Tapi selalu bersyukur.

Moga Allah sentiasa mengampuni dosa kita.
Aku tahu, kamu bukan tak tahu, tapi terlupa.
Taubat sama Allah dan minta dirahmati selalu.
Semoga kamu aman dunia akhirat...

Dah, jangan pandang aku macam tu lagi~

14 sebok mengomen:

NuR at: June 16, 2009 at 12:55 AM said...

aik..
marah sape ni aya??

jgn kedut2kan muka ok..
smileeee

=)

aya harith at: June 16, 2009 at 12:58 AM said...

marah org yg degil, kak
memg patot pon kn marah..

huhu

k2..
smile=)

Bro_mie at: June 16, 2009 at 8:28 AM said...

tu la ko kucing, orang cakap x nak dengar.....ikut kepala otak ko je, skang sakit, sape susah? aku jugak la yg kene tolong.......tambah lagi skit bebelan aya untuk si 'kucing'....heh!

ayin jemin a.k.a ain at: June 16, 2009 at 10:43 AM said...

marah ka ni?
adoiiiii
sshhh..xpa2 sy diam2
:)

mr. at: June 16, 2009 at 3:35 PM said...

aya..kucing tu kurus sgt

mr. at: June 16, 2009 at 3:37 PM said...

aya..kucing tu kurus sgt
jgn mrh.hehe

mr. at: June 16, 2009 at 3:57 PM said...

aya..kucing tu kurus!
jgn marah.huhu

cambesje at: June 16, 2009 at 6:02 PM said...

aku ke yg degil tu???

aya harith at: June 16, 2009 at 11:38 PM said...

bro
tq marahkan die
memg patot pon die kenne marah
marah lagi bro
huhuhu~

macm mane cik ayin taw saya marah cik ayin?
tp sbb cik ayin nk diam, saye sudi maapkan
kikiki

guraw ja cik ayin~

mr or mas?
or mr. mas?
aiiyoo mas, fenin ku melihat mu bertukar2 adentiti

terase ke cik cambesje??
huhuhu~

aya harith at: June 16, 2009 at 11:38 PM said...
This comment has been removed by the author.
Dee at: June 17, 2009 at 1:34 PM said...

marah jee kucing tuu... ehe...
jgn marah kat awek tuu.. cian die...

aya harith at: June 17, 2009 at 2:24 PM said...

err..
ape kate kite marah due2?

haha~

cambesje at: June 18, 2009 at 5:48 PM said...

aku just tye je..

nk marah 2-2.. hmmmm~~

aya harith at: June 18, 2009 at 5:51 PM said...

hehehe..

bole je nak bertanye..

ayuh kite marah due2~