''AkU InI InSaN LeMaH, kErApKaLi MeMbUtuHkAn kErEDhAaNMu, mAnA MuNgKiN uNtUk kU BeRDiRi di AtAs MukA bUmI Ini, mElAiNkAn deNGaN RaHmAn dAn RaHiM Mu'' ~@y@

...assigment dari Dr Nur...

Lagi tag yang saya terima. Sebenarnya saya dah pernah baca soalan ni dari blog Encik Dee. Ada juga fikir-fikirkan jawapan, tapi rasanya sangat susah nak jawab soalan-soalan ber'stail' kalau-kalau ni...
nerd

Saya cuba, tapi harapnya yang membaca jangan ambil kira sangat apa yang saya tulis ni. saja-saja memenuhi 'assigment' dari Dr. Nur sengihnampakgigi

1. If u can be an animal, what will you be?
Animal tu binatang kan? Saya bersyukur diciptakan sebagai manusia. Tapi bila difikirkan beratnya amanah sebagai manusia, ada juga rasa 'alangkah baiknya jadi burung'.

Seperti yang pernah di ucapkan oleh Saidina Umar r.a

2. If you robbed a bank, what you want to do with the money?
Apa saja yang saya lakukan dengan duit itu, hanya satu yang saya dapat iaitu kemurkaan Allah. Tak nak lah saya, dah lah dosa dah banyak, buat apa nak tambah dosa lagi.

3. If you can teleport yourself anywhere in the world, where do you want to be? why?
In the world je ke?
Saya berharap dapat pergi ke syurga Allah.

4. If you know that you are dying, what is the last meal that you want? Why?
Saya setuju dengan Kak Nur. Siapalah yang ada selera bila tahu masa kematiannya. Masing-masing mestilah berusaha tambah amal. Tak pun, menangis je memanjang [untuk orang yang tak dapat terima qada' qadar la...]

5. If you can only kill one person in this world, who is the person? Why?
I never have a tout to kill anyone. Sejahat-jahat manusia juga ada hak untuk hidup dan bertaubat.

6. If you can choose either to have more than 24 hours a day or can live more than hundred years, what is your choice? Why?
Hidup lama pun tak guna kalau asyik bergelumang dengan maksiat. Lebih baik hidup sekejap yang dipenuhi keredhaan Nya.

7. If you can date celebrities, who is that person? Why?
Celebrities?
Tak pe la, terime kasih...

8. If you can only have one thing in this world, what should that be? Why?
Tak nak yang lain, hanya cinta Dia...

9. If you have the opportunity to tag 7 of your friends, who are they? Why?
Hurm...
Dalam dilemma..
Ok lah, siapa yang nak buat tag ni, boleh cakap kat saya.
Ok?


Kak Nur, da setel~
sengihnampakgigi

2 sebok mengomen:

Dee at: June 17, 2009 at 1:36 PM said...

tak nak wat arr...

aya harith at: June 17, 2009 at 2:22 PM said...

x yah wat
senang citer

huhu~