''AkU InI InSaN LeMaH, kErApKaLi MeMbUtuHkAn kErEDhAaNMu, mAnA MuNgKiN uNtUk kU BeRDiRi di AtAs MukA bUmI Ini, mElAiNkAn deNGaN RaHmAn dAn RaHiM Mu'' ~@y@

menConTeng iTu keGemaRanKu

salah satu hobi yang susah untuk aku tinggalkan ialah

menconteng...

pantang bila nampak kertas (walaupun nota kuliah) dan pen atau pensel, tanpa lengah, hobi itu aku teruskan. orang kata itu kerja membuang masa, tapi itu salah satu cara untuk aku ekspresikan emosi selain daripada menulis.

tapi sejak kebelakangan ini, hobi aku yang satu itu sudah mula aku tinggalkan berdikit-dikit. mungkin sebab aku dah dapat luahkan isi hati secara normal agaknya.

tadi aku kemas bilik, memandangkan malam ini usrah di bilikku. pada softboard bilik aku, aku terperasan sesuatu. ada satu kertas. dalamnya dah diconteng macam-macam.

oh, ni kertas yang aku conteng masa 'pengurusan emosi' awal-awal semester tempoh hari.

kenapa aku simpan?

pertamanya, sebab aku memang seorang yang sayang nak buang sesuatu, lagi-lagi kalau sesuatu itu adalah sesuatu yang dapat membuatkan aku tersenyum

kedua, sebab ia menyimpan memori, antara kami berempat.



************************

# aya membaca buku








# zu bersantai di pokok rambutan









# shidah tido dlm kelas









# k. cmah membeli kasut












p/s: gambar itu tidak mewakili orang yang hidup. harap maklum...



di pojok ini...
'sape nak ketas ni?'
'...'

'tak nak sudah, aku simpan sendiri...'
'hehe...'

2 sebok mengomen:

joegrimjow at: April 10, 2009 at 9:29 PM said...

suka sangt conteng2 yee

ayaharith at: April 11, 2009 at 4:15 AM said...

iye, dah namenye hobi =]