''AkU InI InSaN LeMaH, kErApKaLi MeMbUtuHkAn kErEDhAaNMu, mAnA MuNgKiN uNtUk kU BeRDiRi di AtAs MukA bUmI Ini, mElAiNkAn deNGaN RaHmAn dAn RaHiM Mu'' ~@y@

Lori Terbalik...

Oh, alamak2!!

Dah selang sehari tak de entri baru
Hari ni mesti post jugak

MESTI2!!



********************



Tazkirah Ringkas...


Isnin malam, pulang dari kelas Organik jam 8 malam, singgah di surau UO untuk solat Maghrib. Terpanggil untuk mendengar sedikit pengisian antara Maghrib-Isyak.Alhamdulillah, Allah bagi peluang...

Berkenaan hati, si pemberi tazkirah memberikan satu analogi simple dan mudah ditakrif.

Seperti dua buah lori yang masing-masing membawa buah epal dan oren, lalu berlanggar. Lori yang membawa buah epal pastinya akan menumpahkan epal-epal yang diangkut, demikian hal nya dengan lori yang membawa buah oren. Lori itu tidak akan menumpahkan buah selain dari buah-buahan yang diangkut oleh lori itu.

[Cube imagine, takkan lori yang bawak durian terbalik, buah nangka pulak yang bergolek2 atas jalan raya...]

Kaitkan dengan hati kita,

Sesuatu yang kita lakukan pastinya terbias dari apa yang terbuku dari dalam hati. Bagaimana hati, begitulah peribadi. Sepertimana sabda junjungan,

Dalam diri manusia itu ada seketul daging, kalau baik daging itu, maka baiklah seluruhnya. Ketahuilah, itulah hati...

Simple kan?? Sekadar perkongsian dari hamba Allah yang masih perlukan bimbingan dalam pendidikan hati senyum



Selamat Hari Tua...


110809 - Birthday salah seorang CSI team
3rd batch








Eppy Besday LINOT!!
huhu

hope ceria-ceria sokmo
sayang kamu bangat~
love








***penat berjalan + shopping
***mata semakin sembuh, terima kasih atas doanyasenyum
***esok kuiz kukup, doakan semua selamatdoa

11 sebok mengomen:

joegrimjow at: August 11, 2009 at 9:53 PM said...

bestday

NuR at: August 11, 2009 at 10:02 PM said...

good luck aya
moga berjaya menjawab kuiz kukup..
emm..kukup tu apekebende?

aya harith at: August 11, 2009 at 10:13 PM said...

erk..lupe lak nk mention2

hu3

kimia kumpulan utama dan peralihan

tq kak..amin2~

Monkey D Luffy at: August 11, 2009 at 11:10 PM said...

hati aku ada darah

nasevh at: August 11, 2009 at 11:16 PM said...

kalo ade lori durian jatuh..
ak crik 2 3 bijik durian tu..
tingin tol la nk mkn durian..
huhuu

aya harith at: August 12, 2009 at 12:00 AM said...

ish, ley lak cmtu
cr le kat cowkit
kan banyk doyan..
hu3

cambesje at: August 12, 2009 at 3:34 AM said...

ala~~ gud luck aya~~ doakan aku jgk k.. n semoga plan kite esk menjd~~

sedap wo kek tu~~

Bro_mie at: August 12, 2009 at 9:45 AM said...

tu yg pelik, pakai ya Allah ngalahkan....ntah ape ntah, tapi ngaku hati baik.....ader jumpa tak?

ummumishkah at: August 12, 2009 at 1:28 PM said...

Good Luck!

Jard The Great at: August 12, 2009 at 1:58 PM said...

lawak eh komen naseyh.. ahaha..

salam singgah dari ku.. ;p

aya harith at: August 12, 2009 at 2:50 PM said...

- monkey, monyet berdarah..hu3

-cambesja, kuiz kukup yg batal..lalala~
plan tu smpan ntok mase dpn lak..ehe~

-bro, slalu sgt jumpe, dah terrrrlalu bese kot. camne tu, bro?? any solution??

-mekasih ummu mishkah..hu3

-jard the grat, thnx komen..die memg sngal sket..uppps~