''AkU InI InSaN LeMaH, kErApKaLi MeMbUtuHkAn kErEDhAaNMu, mAnA MuNgKiN uNtUk kU BeRDiRi di AtAs MukA bUmI Ini, mElAiNkAn deNGaN RaHmAn dAn RaHiM Mu'' ~@y@

...sAyA rInDu...[Mohon Doakan]

Hampir sejam saya belek semula semua entri yang saya tulis selama ini.

Tiba-tiba muncul 1 perasaan

Rindu amat~


ada 'sesuatu' yang bergoncang menanti roboh
TT



Bukan Rindu Yang Biasa...

Ya, ini rindu yang luarbiasa. Kalau boleh, saya mahu berjumpa dengan saya yang dulu. Mahu bertanya khabar, bertukar-tukar cerita

Mahu saling diingatkan, mahu ditarbiyyah!!


Ada lagi yang saya rindu..

Entah bila lagi saya dapat berjumpa dengan sekeping naluri yang selalu terusik dan sensitif dengan dosa dan noda...

Tak tahu, adakah saya mampu bertemu dengan air mata yang kerap berair menatap kalam suci?

Agaknya, dapatkah saya bersua dengan sang pencinta kebenaran yang kerap mengingatkan dan sering menasihati?

Dan yang paling dibimbangi, adakah saya masih berpeluang menemui seceruk ruang di dalam hati yang cintanya sering dikosongkan, semata-mata untuk yang Satu?


Harapnya Bertemu...

Satu yang saya pinta, agar jalan itu dibukakan sekali lagi

Saya mahu sentiasa ke arah itu, jalan yang selalu menerangi tiap jejak yang terkadang sering terhenti dan tertatih-tatih

Jalan itu juga ada yang menunggu untuk saya memohon tolong, untuk saya bertanya arah agar tidak tersesat

Jalan itu yang tidak pernah sunyi, sentiasa meriah dengan ucapan salam dan ingatan-ingatan yang menyenangkan hati


Ahh, rindu lagi yang amat~


********************************************


Wahai Tuhan
Tiada cinta yang teragung melain cintaMu
HambaMu ini merintih untuk mengecap cinta duniawi
Namun Engkau maha penyayang
Tidak mahu hambamu terus hanyut dengan cinta yang tak pasti

Lalu Engkau hadirkan gelisah menanggung perasaan bersalah agar aku mengerti akan kesilapanku


Lalu Engkau lembarkan ayat demi ayat supaya aku tersungkur dan tersedar dari mimpi


Lalu Engkau gamit akalku untuk berperang dan berfikir supaya aku menjadi lebih rasional


Lalu Engkau hadirkan dia untuk aku muhasabah supaya aku lebih kuat


Dan yakin hanya dengan cintaMu, ya Rabb

Tuhan sekalian alam....


Sekali lagi ya ALLAH
Hati ini membentak ingin pada dunia
Walau dia tahu
Setinggi mana gunung di daki
Sejauh mana redah diharungi
Sedalam mana lautan diterokai
Takkan dapat mengatasi akhirat abadi

Sekali lagi ya ALLAH
Hati ini dihujani perasaan
Segala macam rasa mula membelenggu
Hingga sesak nafas terasa
Hingga kelu lidah berkata
Hingga lelah melewati masa

Aku dalam kerinduan lagi
Sudah kerap benar aku dilanda ribut ini
Seakan surutnya tidak
Bagai tiada ruang untuk aku hentikan gelora hati

Sekali lagi ya ALLAH
Aku bersyukur kerna dikurniakan rasa hati ini
Buat aku terus ke depan mencariMu
Untuk aku maju setapak menggapai cintaMu
Sungguh ia telah membuat aku sedar akan rahimMu
Betapa kasih sayangMu lebih berbaloi
Untuk aku lebih kuat melangkah

Sekali lagi ya ALLAH
Alhamdulillah...

10 sebok mengomen:

cambesje at: July 23, 2009 at 12:31 AM said...

Sekali lagi ya ALLAH
Hati ini membentak ingin pada dunia
Walau dia tahu
Setinggi mana gunung di daki
Sejauh mana redah diharungi
Sedalam mana lautan diterokai
Takkan dapat mengatasi akhirat abadi

Sekali lagi ya ALLAH
Hati ini dihujani perasaan
Segala macam rasa mula membelenggu
Hingga sesak nafas terasa
Hingga kelu lidah berkata
Hingga lelah melewati masa

Aku dalam kerinduan lagi
Sudah kerap benar aku dilanda ribut ini
Seakan surutnya tidak
Bagai tiada ruang untuk aku hentikan gelora hati

Sekali lagi ya ALLAH
Aku bersyukur kerna dikurniakan rasa hati ini
Buat aku terus ke depan mencariMu
Untuk aku maju setapak menggapai cintaMu
Sungguh ia telah membuat aku sedar akan rahimMu
Betapa kasih sayangMu lebih berbaloi
Untuk aku lebih kuat melangkah

Sekali lagi ya ALLAH
Alhamdulillah...

aya harith at: July 23, 2009 at 1:33 AM said...

la syira..asal copy blik ni??

hihi..

farah najwa at: July 23, 2009 at 1:36 AM said...

huhu..knp aku spt merasakan benda yg sme..tp ht ini sering lalai..msh ingin kan cinta yg mmg x pasti..msh setia menanti..sukar utk dilupai. brita tnpa khabr aku tgu tp x kunjung jua.ht ini msh setia..tp knp?

aya harith at: July 23, 2009 at 1:41 AM said...

kmu punye ht yg kuat. kekalkan, doa, istiqamah..

jgn leka..

syaitan dimana2..

*pesan ntok ak gak

huhuhu

iqbalsyarie at: July 23, 2009 at 2:31 AM said...

suara hidayah...ia dtg bila2 masa je.bila ia dtg,cpt2 la smbut..

biasala tu keadaan mcmtu..sy pun sama juga berkongsi masalah yg sama.

aya harith at: July 23, 2009 at 3:28 AM said...

mekasih atas pesann tu..

vry apprecte it

hu3

kand@ at: July 23, 2009 at 9:01 AM said...

menusuk kalbu..

aya harith at: July 23, 2009 at 12:11 PM said...

masya allah~

nur.sa at: July 23, 2009 at 3:41 PM said...

saya juge rindu..yg bukan biasa..=)

aya harith at: July 23, 2009 at 4:53 PM said...

moge mendpt yg terbek, insya allah

same2 doakan~

amin...