''AkU InI InSaN LeMaH, kErApKaLi MeMbUtuHkAn kErEDhAaNMu, mAnA MuNgKiN uNtUk kU BeRDiRi di AtAs MukA bUmI Ini, mElAiNkAn deNGaN RaHmAn dAn RaHiM Mu'' ~@y@

MaSa yang tak KEtAhUaN ke mana~

ini dia buku2 yang tak ketahuan, kapan mahu di bace~


majalah i bil.76 Februari 2009

dah hampir sebulan majalah ini dibeli. mase awal2 bulan 2 lagi kot. tapi sampai sekarang, susah betul nak khatamkan.. ape masalahnye? ntah la...

sekarang ni masih tercari2 majalah i bil 77, edisi mac..
semalam sudah merayau sampai ke times square mencari i, namun tak ketemuan juge..hmmmm~


ADAM by Ramli Awang Murshid

buku ni sudah lama release, tapi masih belum berkesempatan membacanya. kekangan masa dan juga susah nak mencari. mujur hari tu jumpa kat pusanika UKM bangi~

masih bersampul, menandakan tuan punya buku ni masih belum membelek2nya.. sabar, tiba masanya akanku bedah semua isinya... haha~


Dalang di Palestin... Hamas atau Israel? written by Dr Hafidzi Mohd Noor, pengarah PACE

Buku ini dibeli semasa mengikuti satu ceramah berkaitan Palestina, bersama2 bonda tersayang. ku kebas 2 buah buku, satu lagi berjudul

'Biarkan Aku Jadi Orang Palestin',



yang mana merupakan himpunan cerpen yang ditulis oleh remaja dan mahasiswa. sebuah buku yang menarik hati, mampu menyentap jiwa, lalu membaurkan tangisan...

hmm, ape kes dengan buku yang ke 2 ni??
baru sahaja menginjak ke bahagian kedua. menunggu peluang untuk dihabiskan pembacaannya...


Tokoh2 Di Ranjang Kematian oleh Yusuf Ali Budaiwi

jatuh cinta dengan tajuk buku ini semasa mengikuti Daurah. rupa2nya bukan aku saja yang ingin memilikinya, hampir berebut juga dengan Kak Ana, kalau x silap la..huhu~

setiap kali terpandang buku ini, berkobar2 hasrat untuk membacanya. tapi apakan daya, terlalu banyak perkara yang harus diselesaikan terlebih dahulu.

majalah yang nipis tu pon terkontang kanting nak habiskan, inikan pulak buku setebal 141 muka surat ni..haha~


1511H [KOMBAT] oleh Faisal Tehrani

mula mencari buku ini setelah tertarik dengan satu artikel yang ku dapati semasa di mukhayyam dulu. Alhamdulillah, baru sahaja menemuinya semalam, semasa di Karnival 4KL...

kalau nak ditimbang2 kan, hampir sahaja buku ini tidak dibeli, memandangkan terlalu banyak koleksi yang tidak terusik, uhu~

tapi, bila memikirkan, "mane lagi aku nak cari buku ni kalau bukan kat sini"

lalu disambar juga buku ini...

tunggu turn untuk dibaca~



Travelog Seorang Daie oleh Abdul Rahman

kisah benar liku2 perjalanan seorang pendakwah, guna mencari kekuatan sebagai bekal dalam perjuangan.

tanpa sengaja tangan ini membelek buku ini, yang mana dipunyai oleh Kak Syaza. terbaca sedikit, kemudian membelek isi kandungan, lalu terus membuat keputusan untuk memiliki sendiri.

masih lagi dalam bungkusan plastik...ehe~~~


Al-quranul karim, by Allah swt

pon masih tak khatam2 lagi.masih belom lekat di ingatan cerita2 Nya. belom dihayati lagi mafhum2 Nya.

padahal sudah release lebih seribu tahun yang lalu.

mohon dikurniakan masa, peluang, dan istiqamah untuk ku habisinya, amin~



@+++++@

itu belum lagi dicampur-tolak-bahagi-darab dengan buku2 dan lecture notes ilmiah yang lain:
  • physioanatomy
  • physic chem
  • analytical chem
  • genetic
  • bla bla bla...

#masih mencari buku seterusnya, 'travelog dakwah by prof kamil'. semalam ku dikhabarkan bukunya sudah kehabisan, uhuhuhu~

4 sebok mengomen:

princess_charming1989 at: March 2, 2009 at 9:59 PM said...

kemasnyer bilik aya..huhu

biler kemas nih..hehe

aya harith at: March 2, 2009 at 11:14 PM said...

itu gambar b4 awk dtg dulu..

haha~

*ku sudah rindu sama kamu~

eique at: March 8, 2009 at 1:46 AM said...

salam menyebok...
haii...seboknye adikku sorang ni...
samelah kita...apepun all the best in whatever u do..

aya harith at: March 8, 2009 at 9:58 PM said...

eh, ade pulak kakakku ini...

hehe..

gud lak to u too...

tq 'ala ziarah~