''AkU InI InSaN LeMaH, kErApKaLi MeMbUtuHkAn kErEDhAaNMu, mAnA MuNgKiN uNtUk kU BeRDiRi di AtAs MukA bUmI Ini, mElAiNkAn deNGaN RaHmAn dAn RaHiM Mu'' ~@y@

beriku 1o minit-

10 minit kedengaran nya pendek amat. tapi sangat cukup untuk seorang sahabat dan sahabat.

10 minit itu akan ku guna hanya untukmu. berikan aku 10 minit itu, nescaya akan ku luangkan 10 minit itu untuk kita. untuk dua hati menjadi satu. untuk mulut dan telinga sama-sama memberi komitmen.

berikan aku 10 minit itu, akan ku kerah akalku mencari solusinya. dalam 10 minit juga, akanku lapangkan hatimu, mungkin bukan melalui bicara, tapi 10 minitku adalah untukmu meluahkan rasa. 10 minit ini juga untuk aku menjadi seorang pendengar yang paling setia.

atau 10 minit itu terlalu singkat untuk memahami? maka aku sedia peruntukkan lebih dari tu, sahabat. sepanjang hidupku adalah untuk memahami mu.

atau 10 minit itu terlalu lama? jika begitu, cukuplah untuk hanya 1 detik. aku takkan tamak untuk meminta lebih, teman.

kadang2 kita lupa perasaan sahabat kita. kita tak perasan, mereka memerlukan kita. luangkan lah walau hanya 10 minit. mereka perlukan hanya sedikit perhatian dari kita, hanya sedikit. hanya 10 minit. 10 minit dari 24 jam. pandang lah dia dalam2, jangan sehingga dia tiada lagi untuk kita, baru mula terasa,
ahh, kenapa aku tak perasan...

lihat, dengar, teliti, faham, beri solusi jika mampu. lakukan dalam 10 minit~~

moga ukhuwah ini keranaMu ya Allah.

huhu, konon da tak nak tulis, tibe2 muncul lagi post baru...
ini instant punye, terpikir dalam masa 10 minit
dan tulis pon dalam mase 10 minit
moga mesejnya adalah selama2nya....

0 sebok mengomen: