''AkU InI InSaN LeMaH, kErApKaLi MeMbUtuHkAn kErEDhAaNMu, mAnA MuNgKiN uNtUk kU BeRDiRi di AtAs MukA bUmI Ini, mElAiNkAn deNGaN RaHmAn dAn RaHiM Mu'' ~@y@

syukran ya akh...

6.29 pm

aku da faham, ape yang aku rase selama ni tak ade salah nye. sekadar perasaan yang memenuhi fitrah seorang manusia. cume macam mane aku nak disiplinkan perasaan tu saje, depends on me...
and aku da yakin, sengaja Allah turunkan rasa ni supaya aku lebih mengerti tentang cinta, supaya aku lebih belajar untuk merindu dan merasai kehadiran orang yang disayang, supaya aku praktikkan segala rasa ni hanya kepada Dia yang satu, Allahuakbar...

semalam, aku dah ubah semua conception aku. dalam hati dan fikiranku, yang terlakar hanyalah, betapa Allah itu maha mendengar lagi maha mengetahui akan apa yang terpendam jauh di lubuk hati hambanya. Dia tahu hambanya dalam resah gelisah, maka dihadirkan rasa ingin merintih dan bersujud lebih lama, Dia juga tahu hambanya memerlukan sokongan, maka didatangkan ayat-ayatNya, Dia juga tahu hambanya perlukan peringatan, maka dihadirkan insan menjadi pendengar setia, terima kasih akh coz sudi dengar rintihan hati ini...

wahai Tuhan
tiada cinta yang teragung melain cintaMu
hambaMu ini merintih untuk mengecap cinta duniawi
namun Engkau maha penyayang
tidak mahu hambamu terus hanyut dengan cinta yang tak pasti
lalu Engkau hadirkan gelisah menanggung perasaan bersalah agar aku mengerti akan kesilapanku
lalu Engkau lembarkan ayat demi ayat supaya aku tersungkur dan tersedar dari mimpi
lalu Engkau gamit akalku untuk berperang dan berfikir supaya aku menjadi lebih rasional
lalu Engkau hadirkan dia untuk aku muhasabah supaya aku lebih kuat
dan yakin hanya dengan cintaMu, ya Rabb
Tuhan sekalian alam....

0 sebok mengomen: