''AkU InI InSaN LeMaH, kErApKaLi MeMbUtuHkAn kErEDhAaNMu, mAnA MuNgKiN uNtUk kU BeRDiRi di AtAs MukA bUmI Ini, mElAiNkAn deNGaN RaHmAn dAn RaHiM Mu'' ~@y@

sekali lagi...

sekali lagi ya ALLAH
hati ini membentak ingin pada dunia
walau dia tahu
setinggi mana gunung di daki
sejauh mana redah diharungi
sedalam mana lautan diterokai
takkan dapat mengatasi akhirat abadi

sekali lagi ya ALLAH
hati ini dihujani perasaan
segala macam rasa mula membelenggu
hingga sesak nafas terasa
hingga kelu lidah berkata
hingga lelah melewati masa

aku dalam kerinduan lagi
sudah kerap benar aku dilanda ribut ini
seakan surutnya tidak
bagai tiada ruang untuk aku hentikan gelora hati

sekali lagi ya ALLAH
aku bersyukur kerna dikurniakan rasa hati ini
buat aku terus ke depan mencariMu
untuk aku maju setapak menggapai cintaMu
sungguh ia telah membuat aku sedar akan rahimMu
betapa kasih sayangMu lebih berbaloi
untuk aku lebih kuat melangkah

sekali lagi ya ALLAH
alhamdulillah...

0 sebok mengomen: