''AkU InI InSaN LeMaH, kErApKaLi MeMbUtuHkAn kErEDhAaNMu, mAnA MuNgKiN uNtUk kU BeRDiRi di AtAs MukA bUmI Ini, mElAiNkAn deNGaN RaHmAn dAn RaHiM Mu'' ~@y@

tawakkal tu 'alallah...

bismillahirrahmanirrahim
maha suci Tuhan yang mengurniakan aku pancaindera yang elok dan Engkau kuatkanlah keinginanku untuk emneruskan jalan dakwah-Mu, moga aku tergolong dalam kalangan mereka yangEngkau redhai hidupnya dunia dan akhirat...amin

hari ni aku biarkan jari aku menari untuk kedua kalinya, bukan senang nak curi masa. lagi-lagi bile exam da makin hampir. apa2 pon, kembali ke niat asal, aku berjuang melalui pena digital, aku tak nak hanya membenci dalam hati, at least, buatlah sesuatu untuk agama, walaupun sangat kecil untuk dibandingkan dengan atom.

peluang dah terbentang luas depan mata, tunggu aku untuk mulakan langkah pertama, maha suci Allah yang mentakdirkan segala-galanya. kadang-kadang rasa tak mampu nak pikul sendiri. bukan mata yang tak larat nak pandang, bukan bahu yang tak mampu memikul, bukan mulut yang enggan berbicara, tapi hati yang belum mampan untuk menerima. astaghfirullah...

insya-Allah, akan hadir satu masa nanti, bila hati ini sudah tegar, juang tetap juang...

wahai hati
dengarlah nalurimu berbisik
bisikannya tidak mencelamu
lakukan apa yang termampu
moga Dia tetap bersamamu...

0 sebok mengomen: